MIN TRÄNING

Tänkte att jag skulle kunna skriva lite om min träning, vad jag sysslar med nu osv 🙂 ifall nån är intresserad alltså…

Styrketräning:
Går alltså på ett gym(easyfit) här i stan. Har haft medlemsskap sen Januari. Har före det haft en rätt så lång gympaus men hade ett halvt års medlemsskap på ett gym tidigare.
Nåja. Jag går dit ca. 3 gånger i veckan. Under stressiga veckor kan det bli så lite som en gång pga tidsbrist, och ibland har jag varit 4 gånger på en vecka.
Jag delar upp träning. En dag ben, en dag rygg, en dag mage, en dag armar, bröst o axlar. Jag kombinerar alltså beroende på hur många gånger jag är.

Tyvärr har jag inga före och efterbilder just nu(ska gräva lite i bilderna) men jag har nog själv märkt lite skillnad, även om man inte så lätt gör det. Mina ben och baakdel har vuxit, mina axlar är bredare, har mer tydliga ryggmuskler och större armar.

Löpning:
Har för ett par veckor sen tagit upp löpningen igen. Har haft en paus från regelbundet löpande jag vet inte hur länge, kanske ett år? Har nog ibland joggat osv men inte varje vecka. För två vintrar sen joggade jag åtminstone 5 gånger i veckan. Hur orkade jag 😀
Nu är jag på länk ca 3 gånger i veckan. Ungefär 40-45min varje gång. Det ör så sköönt, och lite lättare när det inte är så fuktigt ute som på sommaren. Men snart börjar pinan med snön och kallt ute. DÅ är det kobbigt att springa..

Yoga:
För tillfället yogar jag hemma ett par gånger i veckan. En gång som räcker en halvtimme kanske, och resten av gångerna 10-15min. Förra vinterna yogade jag minst 5 gånger i veckan, en halvtimme alltid och just före jag skulle sova. Det var så sköönt! Kroppen slappnar av och man stretchar ut musklerna. Borde verkligen yoga mera! Det gäller bara att prioritera det istället för någon seriedel eller film man kanske ser på.

Hemmaträning:
Beroende på om jag har möjlighet att gå på gym eller inte så varierar också antalet hemmaträningspass. I allafall tränar jag en gång i veckan, ibland två eller tre gånger. Då kör jag inre magmuskler på jomppaboll eller annan träning på matta. Ofta är det magen som tränas, eftersom jag inte har vikter här hemma. Det är perfekt träning medan man ser på film eller tv!

Promenad:
Tja, dendär vanliga vardagsmotionen då. Går nästan varje dag ut och gå, antingen en kort länk på 10-15min eller så kvällslänken på 45min. Detta för att vi har Maya hemma som behöver flera timmar motion till dagen. Men mest har promenaden nu utbytts mot joggande.

Det var min träning, kanske gör ett djupare inlägg på vad exakt jag tränar?Kommentera gärna om det är något ni vill veta, eller annars bara tips på saker att blogga om. Känns så ensamt när jag aldrig får kommentarer haha 😀 men statistiken säger nog att det finns några små stalkers här, det är roligt i allafall!

IMG_0452.JPG

Annonser

2 reaktioner på ”MIN TRÄNING

    • Nåneinå 😀 int gör ja aldri om ja int orkar eller vill ju 🙂 o dessutom blir man gladare av träning. O de ha ba vari sådä myky nu senaste veckona, har int allti tid fö allt dedär 🙂

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s