FRASER ISLAND del 3

Här kommer jag berätta lite, och visa bilder på vad jag har gjort på ön. Detta kommer bara bli en snabbgenomgång. Har så många bilder att jag säkert gör ett till inlägg när jag kommer hem, med bilder också från systemkameran 🙂

Dag ett:
Tisdag. Klockan 9 träffas alla grupper vid bilarna för en genomgång. Vi packar våra kylboxar och hämtar matlådorna. Alla bilar har egna matlådor som räcker till tre dagar.
Vi åker iväg. I bilarna ryms hela gruppen på 8 personer, 4 bilar kör efter varandra, i första bilen kör vår guide/ledare.
Vi tar färjan över till ön, och börjar köra. Härlig känsla att se ut över havet, tala med de andra och höra på bra musik från våra egna telefoner. Aah!

En bil får motorstopp, vi tar lunchpaus:) efter att gruppen fått en ny bil åker vi iväg till Lake wobby. Vi promenerar i cirka 30 minuter tills vi är framme.

Dags för ett dopp!

Vi kör vidare, stannar vid ett skeppsvrak.

Vi anländer vid campingområdet K’gari som är ett aborigin-ställe. Vi börjar tillreda mat, risotto med höna, mums!
På kvällen är campingstället fullt av människor, och festandet och umgänget börjar. Vi sitter vid brasan och talar och leker lite lekar.

Dag två:
Vi tillreder scrambled eggs och toast till morgonmål, sedan kör vi iväg. Jag är lite besviken över att jag inte fick köra. Enligt reglerna måste man ha haft körkort i minst ett år, hmpf. Nå, det var roligt ändå!

Vi kör till Indian head, som är ett litet berg med otroligt fin utsikt!

En bit framåt finns Champange pool, som är det enda stället på ön man kan bada i saltvatten på (i havet finns hajarna).. Den tidpunkt vi var där fanns där bara så mycket vatten att man kunde doppa sig, ibland är hela stället fullt av vatten. Men det var tillräckligt, vi solade och badade i någon timme innan vi körde vidare.

Nästa stopp var hangover/eli creek. Vattnet var så rent att man kunde dricka det, det hade filtrerats i sanden. Jag smakade och gud va gott vatten!
En annan cool grej var att man kunde gå en bit längs vattnet, och flyta tillbaka. Så jag la mig på rygg och flöt ner längs bäcken/minifloden. Skönt<3
Resten av tiden där spenderade vi genom att spela bollspel. Som exempelvis volleyboll.
Runt stället gick en ensam dingo runt, bilden är inte inzoomad, den var bara 1 meter från mig!

På kvällen lagade vi stekt potatis och biffar. Namnam. Senare var det lite drickande runt vår campfire igen. Var dock såå trött att jag la mig ganska tidigt. Men vi for ändå till stranden för att se på stjärnorna. Jättemysigt^^

Dag tre:
Vår sista dag på ön :/ det blev långa körsträckor denna dag. Vi körde en timme i väldigt lös sand, och också i regnskog, coolt. Vårt stopp var underbara lake mckenzie! Alltså wow vilket ställe!

Jo, vattnet var så blått som det ser ut att vara. Så sjukt snygg plats! Vattnet var rent och fint. Sanden var väldigt finkornig och alla satt sand på huden och i håret som blev jättemjukt efteråt. Hade tydligen någon skönhetseffekt.
Vi simmade och solade några timmar.
Sen var det tyvärr dags att köra tillbaka till rainbow beach.

På hemvägen spelade vi we are the champions av queen, haha 🙂

Finns naturligtvis mycket mer jag gjort! Men detta var nu de största delarna av utfärden. Hade ett par otroligt bra dagar. Team stuck in the sand!!