DAINTREE RAINFOREST AND CAPE TRIBULATION

På onsdag morgon hoppade jag på en guidad busstur till en av världens äldsta regnskog- the daintree rainforest.
Den dagen gick vi bland annat i skogen och guiden visade oss olika giftiga träd och andra egenskaper växterna har. Så åkte vi på en färja på Daintree river, tyvärr var det för varmt så vi såg inga krokodiler.. Men trevligt ändå.

Blev avsläppt i Cape tribulation vid ett hostel nära stranden. Där var också Mitchel jag träffat i surfer’s, noosa, fraser’s..(australien är litet ibland, haha) och tre andra tjejer. Så hängde mest med dem.
Vi började gå till en sjö, efter 30 minuter var vi så trötta så vi liftade. Männen vi fick lift med var också på väg till sjön med sina fruar och barn så vi var någon timme där med dem. Var ett fint waterhole(på svenska?), vi svingade oss i vattnet med ett rep och jag såg två sköldpaddor. Roligt.
På hemvägen stod vi på bilens flak, alltså man fick ju ett lyckorus! Det kändes som en bergochdal-bana och vi kunde se ut över havet och det turkosblå vattnet. Härligt!
På kvällen satt vi hela kvällen och natten vid elden och talade.

Följande morgon gick vi en sväng längs stranden, sen körde bussen oss till en glassfabrik, och ett utsiktsställe.

Klockan 7 var jag tillbaka i Cairns. Nöjd över mina äventyr i regnskogen!