KOH LANTA

Åh, mitt favoritställe i Thailand hittills! Den ön har bara gett mig gott.

Första dagen: först tog jag en rundtur-promenad, men det började sen ösregna så stannade på hostelet. När det bara duggade bestämde jag mig för att gå barfota ner till stranden och springa. Som ni såg i mitt strandinlägg. Bästa solnedgången ❤

Andra dagen: Blev den bästa dagen hittills på min resa i Thailand. Träffade så många otroligt härliga och fina personer, och vi blev som en liten resefamilj under dagen. 9 personer, hyrda skotrar och en hel underbar ö att utforska. Vädret var perfekt och soligt och lyckan var hög.

Till först åkte vi bara runt lite, sen blev det lunch vid paradisstranden, där vi också simmade, och kastade lite frisbee. Vi körde vidare till ett trekking-ställe, gick i en halvtimme och kom fram till ett magiskt vattenfall. Bästa duschen jag tagit i mitt liv!

Lite mer runtkörande innan vi stannade vid ett supervackert ställe för att äta middag i solnedgången. När vi skulle tillbaka råkade jag och Nolan köra vilse, ungefär en timme i ösregnet. Ni som känner mig vet att jag alltid går vilse – well, jag hittade min soulmate haha! Till slut kom vi fram dyblöta av ösregn, men glada ändå!:D

På hostelet(som var jättebra) satt vi en stund och chillade, skrattade och sjöng. De hade en gitarr! *lycka*   Sen for vi till en strandbar för att umgås en stund, och målade oss med färg som lös i mörkret, roligt! Sen blev vi ungefär 5 personer kvar som låg på stranden, och såg upp på stjärnorna och filosoferade om livet och allt där till. Några av oss vakade tills solen gick upp igen.

(Ganska stolt äver min uggla jag gjorde)

Så superhärliga människor och jag är så glad att jag träffade dem! Jag hade – tyvärr – bokat min färja vidare till Koh Tao redan på morgonen, vilket jag lite ångrar eftersom jag gärna skulle tillbringa en till dag med dem.

Men å andra sidan vill jag hinna se alla öar i lugn o ro på andra sidan av Thailand också, dilemma :/